Baj van a 'családi pirossal'

 

Már az elejétől fogva csipegette az Escort a hűtővizet de max. kéthavonta kellett egy-egy litert beleönteni a kiegyenlitő tartályba. De idén januárban egy nagyobb táv után (kb. 300km) azt vettem észre, hogy nincs fűtés és a vizhőfok mutató felszaladt a piros mezőbe!
WTF félreáll, motor lehülés megvár, tágulási tartály kinyit. Hát ez teljesen üres! Gondoltam régen ellenőriztem utoljára és jól kifogyott...
Miután feltöltöttem mentem tovább néhány tiz kilómétert és a víz megint elfogyott. Hazaérve újra feltöltöttem a tartályt majd azt vettem észre, hogy ha a motor jár, akkor a víz folyamatosan csöpög valahonnan a motor alól.

escort 01 6

A mühelyben 'kifigyeltük' hogy a blokk elejénél a hengerfej alól jön ki a víz. A hengerfejet leszedve kiderült, hogy a hengerfej tömítés át van szakadva.

escort 01 1
Szerencsém volt, mert ha kicsit is arrébb szakad át a tömítés akkor a víz nem kifelé folyik a blokkból, hanem bele a hengerbe ahol nagyobb kárt okozott volna,mivel a víz mint a folyadékok általában nem összenyomható.
A hengerfejetet elvitte Bogyó a gépmühelybe: megnézetni nyomáspróbával, hogy nem repedt-e.
Ezen kívül síkba is húzták és becsiszolták a szelepülékeket, valamint cserélték az összes kipufogó oldali szelepvezetőt.

escort 01 2
Addig én megrendeltem állandó alkatrészbeszállítónktól, Sünitöl az alábbiakat:

- felső tömítésszett

- olajszűrő, olaj

- vezérműszíj

- feszítőgörgő

- vízpumpa

Felmerülhet a kérdés, hogy ha 'csak' a HF-el volt probléma miért cserélünk vezérlést is?
A válasz: az autó 18 éves, az órája jelenleg 95 ezer km-t mutat, ami talán 295 ezer,
de az sem lehetetlen a magyar viszonylatokban, hogy 395 ezer!
Tehát ki tudja mikor cserélték a vezerlést utoljára. Mivel meg volt bontva a blokk, cseréljük hát ezt is és az sem mellékes, hogy a feszítőgörgőnek igen beteg hangja volt.

Tudomásom szerint a CVH motornál (ez van az Escortban) 90e kilométerenként kell cserélni. Én egy évben alig 10e km megyek vele, szóval birnia kell egy jódarabig.
A másik dolog, ami régóta probléma volt a kormányszervó szivattyú. Hangos volt és félre is húzott az autó egy kicsit.
A Ko-Csi kft- nél vásároltam egy felújított darabot, ami szintén beépítésre került.
A srácok összerakták a motort, bár volt még egy kör a szopórolleren*, amit Victor Reinz barátunk csempészett az életünkbe azzal, hogy 2 féle szívósor tömítést rakott a felső tömítés készletbe. Mivel nem néztük meg jól, csak rutinból összeraktuk az egyikkel ami pont jó volt oda, jött a kör a rolleren. Szétszedtünk mindent, vezérlés ellenőrzés hegyekben, mire rájöttünk hogy a nem oda való tömítés miatt nincs alapjárat, hengerenként volt kb 2x2 mm hely, ahol fals levegőt tudott szívni a moci. Gyors csere, és minden oké, csak csináltunk magunknak kb. fél napnyi felesleges melót.
Amikor végre minden összeállt beindítottuk, de valami még mindíg nem stimmelt: a motor alapjáraton 'ideges'
fordulatszám ingadozásokat produkált. Nasa-s ürtehnikával kivillogtatva kiderült, hogy a légtömegmérövel is probléma van.

escort 01 3

Egy új mérö elég sokba kerül, ezért Bontós Petyától vásároltam egy használt, de jól müködö példányt.

Ezzel még nem volt vége a kalandnak, valószínűleg az elöregedés és a ráfolyó olaj miatt szétmállott a fűtéscsövem is. Persze mikor adja meg magát és reped szét? Nem a műhely környékén, nem is fényes nappal, hanem egy sötét hideg este távol mindentöl és mindenkitöl! Bogyó lett megint a sárga angyalom, visszavágott a csőből és úgy orvosolta a problémát.

escort 01 4

Ebböl az Y-csöböl sem létezik utángyártott, ezért gyári Ford került bele ürdollárért**.

escort 01 5

Jelenleg itt sztori vége, remélem jóideig teszi tovább a dolgát azaz: elviszi a családot A-ból B-be.

 


* szopóroller: valami nem várt hiba, ami a tízperces munkából több órás vagy napos melót gerjeszt

** űrdollár: a jelenleg ismert legkeményebb valuta lásd.: Űrgolyhók és Duck Dodgers

** űrdollárért vett cucc: olyan alaktrész vagy tárgy, ami qrva drága, és nem érné meg normál esetben az árát, de valami miatt olcsóbban nem szerezhető be{jcomments on}

simonics gépmühely, III. ker

 
Kérjük, hogy regisztrálj vagy jelentkezz be, ha hozzá kívánsz szólni ehhez a cikkhez.

Bejelentkezés

5 Legfrisebb cikk