A moci bele...

 

12mocibele28

 A 3.8 kompresszoros V6 Ford moci, ami még a nagy vizen túl tépte elöször az aszfaltot, igen hányatott mult után került hozzánk, kissé hiányosan. Már az elöző gazdájának se volt meg hozz a gyári váltó, lendkerék + kuplung összeállítás, és mivel nem sikerült a megfelelőt beszerezni hozzá, a motor csúnyán rázkodott és vibrált. Ott ezen okból vált eladóvá a moci. Kiváncsi voltam, hogy a csapágyak milyen állapotban vannak ezek után....

 

 

 

 

 

 

 

12mocibele30

 

Ránézésre nagy gondok nem látszódnak, az olajteknőben nem hevertek müanyagdarabok, spén-bácsi sem költözetett egy nagyobb koloniát magából sehová, ez legalább jó hír. Sajnos az olajpumpa már nem volt ilyen szerencsés, Ő már kapott az élettől rendesen. Sajnos a pumpát szétszedve jól látható volt hogy csereérett, mert a belső falán igen méretes karcok és bemarások voltak láthatók. Az olajpumpa bekerül a beszerzendő alkatrészek listájára.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12mocibele35

 

Ilyen olajpumpa elözmények után nem sok jót vártam a csapágyak állapotáról sem, fejben már egy főtengely-köszörülést is beiktattam a listára. Sokat nem tévedtem, a csapágyaknek nem tett jót a vibrálás és az egyéb korábbi életpálya, csunyán cserére szorulnak. A főtengely meg a moci elmegy gépműhelybe hogy a szakik mondják ki az itáletet, kell e, és ha igen, akkor mekkorára köszörülni a főtengelyt, mert úgy kell hozzá a csapágyat megvennem.

 

 

 

 

12mocibele39

 

A szétszerelési művelet nem állt meg, mivel még minidg vannak cuccok, amikről tudott hogy szarok. Ilyen többek közt az Eaton M90 kompresszor, amit már az elöző tulajnál meghallgatva tudtuk hogy szar, eléggé kellemetlen hangja volt. Némi utánnaolvasás után szétszedtük az egészet, szerencsére csak a csapágyak szarok benne, maguk a lapátok jó.

 

 

 

 

 

12mocibele40

 

 

Szerencsére a meghajtótengelyen levő csapágyak eléggé hétköznapi méretüek, semmi űrhajó alkatrész, ezek beszerzése nem lesz gond. A gumi kuplungot lehet kapni az USA-ban, a kinti forumok böngészése után csak az az infó jött le, hogy a szimeringet nehéz beszerezni, az valami spéci méret, és az eredeti gyártóját már felvásárolta az SKF. Aztán ebből lett a nagy röhögés, mert sima metrikus méretü szimering van benne, csak gondolom a coll méretek hazájában ez nem annyira hétköznapi.

 

 

 

 

12mocibele41

 

Kell még majd bele új olaj is, meg egy rendes takarítás, de ezek nem okozhatnak problémát.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12mocibele42

 

A hátsó csapágyak spéci cuccok, de szerencsére ezek is kaphatóak a kompresszorhoz az ebay-en is meg egyéb más oldalakon is.

 

 

 

 

 
Kérjük, hogy regisztrálj vagy jelentkezz be, ha hozzá kívánsz szólni ehhez a cikkhez.

Bejelentkezés

5 Legfrisebb cikk