death star2Rusty-Bitch, the HFDS

(Half-Finished Death Star...)



Project cél: adott egy hányatott sorsú MK2 Escort, ebből szeretnénk egy használható játszós (esetleg nevezhetjük verseny) autót faragni, az eredetihez képest bődületes méretű és erejű motor felhasználásával...

(egyrészt a sosincs kész, csak alakul elv alapján soha nem lesz olyan hogy kész állapot, mert mindig ki lehet találni valamit hozzá. másrészt, a félig elkészült halálcsillag még félig elkészült állapotában is bolygók megsemmisítésére volt képes, mint ahogy a félig elkészült escort is ilyen kell hogy legyen. az eredeti halálcsillagot a filmben a mocsok lázadók mindig felrobbantják, az életben a lázadók az építők/sofőrök lesznek, mert hát azt mi sem gondoljuk komolyan hogy elsőre örök életű lesz...)

Kormányoszlop és pedálok

 

 

28 kormanyoszlop3

E hét szerdán is úgy hozta a sors, hogy kint voltunk a műhelyben, és ha már ott voltunk egyebek mellett betettük az escortba a pedálokat és kimértük hogy hova kerüljön a kormányoszlop. Ehhez be kellett rakni egy ülést és visszatenni az ajtót, hogy ne a végén derűljön ki hogy nem fér el valami/valaki...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tovább...

 

Az A oszlop javítása

 

27 aoszlop07

Mielőtt az első doblemezek + tűzfal kombót a helyére rakhattam volna, volt még egy régi adosságom. Még 2011-ben vágtam szét a nagy C vágány előtt, mert szét volt rohadva, ami meg nem az papir vékony volt. Hajlíttattam 1,5-s lemezből javító elemeket, és kezdődhetett a meló.

 

 

 

 

 

 

 

 

Tovább...

 

Az első traktus

 

26 etraktus2

Az escort első része is egy béka scorpioból lesz beépítve. Azért döntöttem e mellett, mert a hátsokerekes európai fordok közül ez a legerősebb első rész, ennek már trapéz lengőkarjai vannak, masszívak a tornyai, jó nagy a váltóalagút stb stb. Ez a rész Eger mellől érkezett, de megérte az utat, mert teljesen rozsdamentes darab, nem kell rajta semmit se javítani.

 

 

 

 

 

 

 

 

Tovább...

 

A hátsó traktus

 

25 htraktus01

Végre eljutottam a alváz hátsó traktusának a behelyezéséhez. Ez tulajdonképpen egy béka scorpioból kimetszett darab, a scorpio padlólemezének hátsó fele, amihez a hátsó futóművet lehet felcsavarozni. Ez egyszerübb, mint pl csőből legyártani egy új alsó részt, amihez felcsavarozható a futómű.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tovább...

 

Screaming Monkey

 

24 screaming10

A Screaming Monkey egy ma már kihaló félben lévő állatfaj. Eredeti élőhelye a Ford Sierra és Scorpio modelleinek hátsó futóműve fölött található, gondosan elrejtve a kiváncsi szemek elöl. Előfordulása egyre ritkább, hisz ezen járművek a kihalás szélén állnak, de mi a Classic Ford Klub tagjai fajtamentést szerveztünk eme ritka állat két példányának megmentésére...

 

 

 

 

 

 

 

 

Tovább...

 

A cső a helyén...

 

23 cshelyen2

Elérkeztem az építés első olyan fázisához, ahol már a mezei halandó is fel tud fedezni valami eredményt. Már nem csak rozsdás vasak vannak hegesztgetve mindenfelé, hanem rendesen lefestett felületek, már-már a kész beltér látszatát keltve vigyorog az autó belseje a képeken.

 

 

 

 

 

 

 

 

Tovább...

 

Fehér lett a tető

 

22 feherteto1

Mielőtt a bukócső visszakerülne a helyére, az alapozó rétegre felkerült a fehér fedőfesték is...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tovább...

 

Még mindig cső...

 

21 megcso2

A biztonsági fejlesztésekből sohasem lehet elég, ezért kapott a bukócső még pár erősítést...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tovább...

 

Remek, lett egy Tremec

 

20 tremec2

Ha ez az adattábla nem mond neked semmit, ne izgasson. Nekem is csak nemrég óta van jelentése a Tremec 3650 szópárnak...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tovább...

 

Az első festés

 

19 elsofestes1

Ezt is megéltük, a sok szétvágás után az első látványos dolog az épülés folyamatában, le lett festve a tetőlemez. Jogos lehet a kérdés hogy minek? Csak azért, mert ha visszakerűl a bukócső a helyére, akkor nem lehet majd hozzáférni ehhez a részhez. Most idő is volt rá...

 

 

 

 

 

 

 

 

Tovább...

 

Safety First

 

Hát igen, a biztonság...18 safety2 Mivel vezetni még annyia sem tudunk mint autót építeni, és azért féltjük a tyúkszaros kis életünket, meg bízunk abban hogy hiányoznánk a szeretteinknek, ezért igyekszünk minél nagyobb hangsúlyt fektetni a biztonságra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tovább...

 

Az utolsó(?) kivágás

 

Sokszor hittem már azt17 utlosoki2, hogy nem kell már többet kivágni szerencsétlen bódéból, de ha már ennyi időt belefeccelek az építésbe, akkor megpróbálom a képességeimhez mérten a lehető legjobban megcsinálni. Amikor hozzám került az autó, már fel volt rá hegesztve egy sierra hátsó hídja, de mivel alatta a nyúlvány csúnyán korrodált volt, ezért menni kellet...

 

 

 

 

 

 

 

 

Tovább...

 

Az ERŐ sötét oldala

 

16 erosotet01

Az ERŐ sötét oldala betette lábát a műhelybe, és sikeresen megvetette a lábát a fejemben. Bár a 3.8 mocihoz már beszereztem az új csapágyakat, megjött az új olajpumpa is a nagy vizen túlról, mégis C vágányra került a 3.8 kompresszor moci a halálcsillagba ötlet, mert hát ugye a nagynál csak a még nagyobb a jó...

 

 

 

 

 

 

 

 

Tovább...

 

Második küszöb

 

 

15 2kuszob01

A másik oldali küszöb még rosszabb állapotban volt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tovább...

 
További cikkeink...

Bejelentkezés

5 Legfrisebb cikk