Előre a rögös úton

Utolsó bejegyzésem az escorttal kapcsolatban sajna elég rég született.. Öröm az ürömben, hogy csak az írással maradtam adós, viszont a szorgos kezek munkájának hála a projekt halad előre a maga kis tempójában. Jelen írásban megpróbálom kicsit összefoglalni az elmúlt jó pár hónap történéseit.


capri cossie NA motorA vásárlást és az azutáni örömködést követően pihenőre tért a kis jószág. Az időhiány közbeszólt és kényszerpihenőre küldte a projektet, mert közben be kellett fejezni a Caprimat és jó pár FFG munkálattal is haladni kellett.


De sebaj, volt idő másra, amit az autó nélkül de a projekttel kapcsolatban el lehetett végezni Smile


 

 

 

 

 

 

 

 

kamei spoiler

Gonosz hang suttogta fülembe, hogy "ezt most kell megvenni, mert sokáig nem lesz eladó hasonló sem ilyen áron és gyártatni meg drága mulatság"....

 

Szóval ami a témában volt akkoriban a "piacon" igyekeztem birtokomba vételezni.

 

Így sikerült jó pár hiányzó alkatrészt, egy komplett belsőt beszereznem. Ami igazán jól esett, hogy töredék áron jutottam hozzá pár javító elemhez, aminek nagy haszna lett a lakatolás során. Persze a fele sem lesz felhasználva, de ki tudja még, hogy melyik fele az amelyik beépül, és melyik az ami örökké a polc rabságába esett a raktár mélyén. “Mert szögelni kell” mellé bekerült a mottóim közé a “minden hónapra kell valami rozsdás vasdarab” is Razz





 Idő közben rágták a fülemet, hogy döntsem el, hogy mi lesz a célom az autóval. Mondjuk 4 kerék, motor, széles vigyor a bal egyben...

Kicsit részletezve nem ez, bár nagyon tetszene:

 

escort mk2 1800 rs



Szóval maradtam a realitások talaján és egy utcán használható egyszerű, low cost,  megbízható autót szeretnék faragni belőle, amit nem sajnálok (csak kicsit) ha nekilöki a kismama a bevásárlókocsiját a tesco parkolójában. Kicsit máshogy fogalmazva, olyat szeretnék, mint a Caprim, csak kissé puritánabb kivitelben, de ugyanúgy a lehetőségekhez mérten hozzáigazítva a kor technikai fejlettségéhez és igényeihez. És mindezt úgy, hogy ki tudja szolgálni számomra az öregautó érzést akár a mindennapokban.


szetszedesIdén tavasszal neki is álltunk kiszedni belőle mindent, hogy előkészítsük a lakatos munkához. Nem volt nagy munka, mivel elég sok minden hiányzott a belsejéből és egyébként is elég egyszerű autó a beszerelt alkatrészek számát tekintve. Amit tudtunk megmentettünk belőle, de például a kéderek és egyéb gumi alkatrészek eléggé megérettek a kukázásra....















Majd nagy nehezen az idei neves márciusi hétvégén eljutottunk vele Fefe capris társunk szentélyébe felpakolva egy nagy kupac javítóelemmel...

 

indulás a lakatoshoz


kalandos út Székesfehérvárra

 

  

dupla ív - köszönjük Emese...A lakatos munka viszonylag békésen telt, kivéve a hátsó ívek cseréjét, ami már a második alkalom volt a kis vakarék életében... Nos jómunkásemberünk az első csere során nem cicózott és a rozsdás belső ívre belülről és a hasonlóan rozsda rágta külső ívre kívülről fölhegesztett 1-1 javító ívet és utána jól megküldték gittel a hupli eltűntetése céljából...

 
















Eme “kalandot” szerencsére több hasonló esemény nem követte, így elég gyorsan haladt vele aranykezű emberünk. Szerencsére a munkálatokat elég nagyban gyorsította, hogy szinte minden javítóelem beszerezhető mk2 escorthoz, csak az a kérdés, hogy mennyiért és mikor ér ide a ködös Albionból...

További probléma még az autóval, hogy a nagy felületek eléggé hullámosak, a tetőt valami  zongora tárolónak használhatták régen és ezek a kráterek nem teljesen tűntethetőek el.. de hát nem OT expora készülünk ugye?!?  


bontás után

 

halad a lakatolás


Írásommal jelentem beértem a jelenkort, a közeljövőben kerül vissza hozzánk a műhelybe. Azután ha időnk engedi és mielőtt a festőhöz küldenénk következhet egy alvázvédelem és mindenféle alkatrész bepróbálása a végeleges helyére. No meg addig el kell dönteni, hogy milyen színben „pompázzon” Razz



ui: remélem hamarosan jelentkezem a folytatással

 

 

1. Beszerzés

 

 

A “Mert szögelni kell” mottó egyre többször ütött szöget a fejemben az elmúlt időszakban. Eme lázálom súlyos nyomása alatt böngésztem a használtautó piacot a weben és állítottam be automatikus kereséseket a hahu-n, hátha rám akad egy igazi projekt alap, ami elég fejtörést és munkát (=szórakozást) képes adni a fatfish garage tagjainak. Majd egy júniusi munkás péntek reggelem megszokott folyamata teljesen felborult, miután rápillantottam a leveleim között a hahu számomra összeállított aznapi listájára a lehetséges “áldozatokkal”.

Tovább...

 

Bejelentkezés

5 Legfrisebb cikk